سه رکن اساسی در برندسازی شخصی گزارش

سه رکن اساسی در برندسازی شخصی

  بزرگنمایی:
شما هم حتماً در یکی دو هفته اخیر تابلوها (بیلبورد) و ابرسازه‌های تبلیغاتی آقای امیرحسین مخبریان را در سطح شهر دیده‌اید. تلاش برای شهرت شاید یک ارزش محسوب نشود؛ اما ذات آدمی از بدو تولد با آن گره‌خورده و نمی‌توان به کسی که برای شهرت تلاش می‌کند خرده گرفت.

پیام فیض 

شما هم حتماً در یکی دو هفته اخیر تابلوها (بیلبورد) و ابرسازه‌های تبلیغاتی آقای امیرحسین مخبریان را در سطح شهر دیده‌اید. تلاش برای شهرت شاید یک ارزش محسوب نشود؛ اما ذات آدمی از بدو تولد با آن گره‌خورده و نمی‌توان به کسی که برای شهرت تلاش می‌کند خرده گرفت. اما شهرت و محبوبیت اصول و قواعدی دارد که از قانون، تقیدات مذهبی و از همه مهم‌تر «عرف اجتماعی» الهام می‌گیرد. این انگاره وقتی حساس می‌شود که بخواهیم در جامعه‌ای که پر از شکاف اجتماعی است به دنبال کسب شهرت، اعتماد و محبوبیت باشیم؛ بنابراین لزوم رعایت اصول آن بیش‌ازپیش احساس می‌شود. به‌طورکلی برای ویژند (برند) سازی شخصی سه مؤلفه را باید مدنظر قرارداد:
 
ارتباطات و روان‌شناسی محبوبیت
صداقت و شفافیت مهم‌ترین رکن در ایجاد یک چهره مطلوب در دیدگان جامعه است. در حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم باید به تعهدات کاری خود وفادار و مسئولیت‌پذیر باشیم. آنچه که از خود و اقداماتمان ارائه می‌کنیم، در آن جامعه به‌عنوان یک «ارزش واقعی» شناخته شود و نه صرفاً اقدامی برای کسب درآمد و منافع شخصی.

هوش اجتماعی
باید به زبان بدن و لحن صحبت در هر عرصه‌ای دقت داشته باشیم. به طور مثال در جامعه و اصول اخلاقی ما خودبرتربینی و تکبر به‌شدت آسیب‌زاست پس از هر نوع اقدامی که چنین شائبه‌ای را بین مخاطبانمان تقویت می‌کند پرهیز کنیم. باتوجه‌به این موضوع ارتباط مستقیم با مخاطبانمان برقرار کنیم. به‌خوبی بشنویم و در مقابل انتقادات ولو تند و توهین‌آمیز با سعه‌صدر برخورد کنیم.
 
حفظ مداومت و پایداری در کنشگری رسانه‌ای
شهرت و محبوبیت یک مسیر بلندمدت است اینکه تصور کنیم در یک پویش (کمپین) در سراسر تابلوهای تبلیغاتی شهر می‌توانیم به شهرت دست یابیم نگرش غلطی است و بازتاب منفی دارد. به طور مثال در این مواقع مخاطب در نگاه اول یک جمله می‌گوید: او به دنبال خودنمایی است!
عنوان «اثر مرکب» به معنای اقدامات کوچک از جنس تعامل، محتوا و شبکه‌سازی در این عرصه نمود پیدا می‌کند که روی شهرت و محبوبیت اثر مطلوب دارد.
 حالا با یک جستجوی ساده در شبکه اینستاگرام صفحه شخصی آقای مخبریان را ببینید. او در سایت شخصی‌اش خود را این‌گونه معرفی کرده: «دوستانم به من دکتر می‌گویند و در محل کار به آقای رئیس معروف هستم»
بگذریم از اینکه ادعای نویسندگی دارد؛ اما در 3 خطی که خود را معرفی کرده چهار خطای نگارشی دارد.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نگاهی کوتاه و ساده به وضعیت احزاب سیاسی در گرجستان

امتناع حکمرانی حزبی اما و اگر های تحزب در ایران

ابتذال تحزّب!

مطالبات مدنی، در هیاهوی منازعات بین‌المللی

دفاع از حقوق دشمنم، آری یا خیر؟

نقش اصلاح حزب برای ارتقای سطح تحولات جامعه

بررسی سوسیال دموکراسی در احزاب ایران

روز طبیعت 1404

بر چسب بازیافت

کاربست مبلمان شهری در بافت های سنتی شهری و مزایا و معایب آن

کاشان شهری برلبه ی تیغ

ایمن‌سازی جاده‌ها در ایران؛ ضرورت فراموش‌شده زیرساخت‌های مواصلاتی

آخرین بازمانده!!!

ویل دورانت و لذایذ فلسفه

معرفی و نقد کتاب “نوبت شماست! نوسازی اتحادیه‌های معلمان”

یک قدم مانده به اپیدمی فقر!

محدودیت سقف معافیت مالیاتی در سال 1404: بررسی ابعاد حقوقی و اقتصادی

جهان در هفته‌ای که گذشت (91)

بازگشایی دوباره دفتر حزب اراده ملت ایران پس از تعطیلات نوروزی

حضور انتشارات حزب اراده ملت ایران در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

دو کتاب جدید انتشارات حزب اراده ملت ایران روانه چاپخانه شد.

تحلیل‌های هفتگی حزب اراده ملت ایران منتشر شد

پایداری در برنامه‌ریزی برای سکونت‌گاه‌ها؛ ابزاری برای مدیران شهری

راهنمای جریان سازی جنسیتی

انتخابات، بررسی صورت‌های مالی و تأکید بر شفافیت در دستور کار مجمع سالانه انجمن حسابداران خبره ایران

پنجاه‌مین کتاب انتشارات حزب اراده ملت ایران منتشر شد

جلسه شورای مرکزی حزب اراده ملت ساعت 9 روز جمعه 24 اسفند 1403

انتشار ویژه‌نامه محیط زیست با آثار جمعی از نویسندگان و پژوهشگران

انتشار مجموعه‌ای از کتاب‌های پژوهشی و سیاسی در سال 1403

جهان در هفته‌ای که گذشت (90)

افزایش اختیارات استانداران و تأثیر آن بر مدیریت محلی

سه رکن اساسی در برندسازی شخصی

شب مژگان احمدیه

علامه دهخدا

چه کسی باید بر من حکومت کند؟

تأثیر پسماندهای ساختمانی بر محیط زیست شهری و راهکارهای مدیریت پایدار آن

چاه آرتزین و کاربرد آن در ایران

چگونه من به پلاستیک نه گفتم 2

بیمه مسکونی در ایران

روزنگار رئیس جمهور ایران

آثار تغییر مدیران کلان از نگاه روابط عمومی و ارتباطات

ترامپ در خدمت اسرائیل

ماه عسل پروژه وفاق در کشور خیلی زود به پایان رسید

و آگاهی، همین است که زمان را، فهم کنیم

پیام نوروزی کار گروه محیط زیست حاما

پیام نوروزی الهام اسکندری

پیام نوروزی دبیر خانه حاما

پیام نوروزی رییس دفتر سیاسی حزب اراده ملت ایران

رئیس شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران

پیام نوروزی دبیرکل حزب اراده ملت ایران