دوچرخه نوشتار

دوچرخه

  بزرگنمایی:
با افزایش جمعیت شهرها و در پی آن افزایش سفرهای درون شهری موجب مشکلاتی از جمله ترافیک و آلودگی هوا و مصرف سوخت و تحمیل هزینه های اضافی بر کشور گردیده است که طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روزانه در کشور ۱۳۹ میلیون لیتر بنزین و سی‌ان‌جی مصرف می‌شود که ۱۱۸ میلیون لیتر بنزین و ۲۱ میلیون متر مکعب مصرف سی ان جی است.که هزینه های گزافی این میزان سوخت بر کشور تحمیل میکند.

وحید تیز پاز نیاری

با افزایش جمعیت شهرها و در پی آن افزایش سفرهای درون شهری موجب مشکلاتی از جمله ترافیک و آلودگی هوا و مصرف سوخت و تحمیل هزینه های اضافی بر کشور گردیده است که طبق اعلام  مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی روزانه در کشور 139 میلیون لیتر بنزین و سی‌ان‌جی مصرف می‌شود که 118 میلیون لیتر بنزین و 21 میلیون متر مکعب مصرف سی ان جی است.که هزینه های گزافی این میزان سوخت بر کشور  تحمیل میکند.
استفاده از مسیرهای دوچرخه در راستای جایگزین کردن سفرهای با مسافت کوتاه و متوسط با خودروهای تک سرنشین همچنین با افزایش سهم دوچرخه سواری در سفرهای شهری روزانه میتواند مزایای زیادی نظیر صرفهجویی در مصرف انرژی، کاهش آلودگی هوا، کاهش تراکم و شلوغی در شبکه معابر، تأمین سلامتی و افزایش کیفیت زندگی به همراه داشته باشد. حرکت با دوچرخه در مقایسه با پیادهروی، از مزیت سرعت بیشتر و امکان طی مسافتهای طولانیتر برخوردار است. سرعت دوچرخه سواری در سفرهای کوتاه و در ساعات اوج، حتی میتواند از خودرو در شبکه معابر متراکم بیشتر باشد. دوچرخه نسبت به خودرو به فضا و هزینه کمتری برای حرکت و توقف نیاز دارد
در برنامه ریزی و طراحی خیابانهای شهری با رویکرد خودرو محور، توجه چندانی به نیازهای اساسی
دوچرخه سواران و توسعه تسهیلات دوچرخه نشده است. این در حالی است که بیشتر شهرهای ایران به دلیل داشتن آب وهوای معتدل و گرم، شرایط توپوگرافی مناسب، تراکم جمعیتی زیاد، کوتاه یا متوسط بودن طول سفرهای شهری، برای استفاده از دوچرخه مناسب هستند. بر اساس رویکرد مبتنی بر اصول حمل ونقل پایدارو خیابان کامل، ضرورت دارد که در برنامهریزی، طراحی و نگهداری خیابانهای شهری، نیازهای دوچرخه سواران نیز مورد توجه و تأکید قرار گیرد.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

باز هم در ضرورت حکمرانی حزبی

من خود به چشم خویشتن، دیدم که جانم می‌رود

ستیز با قدرت، ستیز حافظه با فراموشی است

دوگانه مسئولیت و امتیاز

سفر رئیس جمهور به خوزستان؛ امیدها و چالش‌ها

نهیلیسم؛پرتگاه یا فرصت

گفتمان چیست؟

بیایید فلسفه بورزیم

درخت پلونیا

احیای تالاب صالحیه؛ چالش ها و راهکارهای فراروی یک اکوسیستم در خطر

دوچرخه

تکریم بانوان در عرصه علم

دیکتاتورهای زندانی

باغ ناصر

اصول بنیادین و توسعه مارکسیسم

جهان در هفته‌ای که گذشت (89)

انتشار دو کتاب جدید از انتشارات حزب اراده ملت ایران

انتصاب جدید در حزب اراده ملت ایران

حسن اکبری بیرق سخنگو حزب شد

شورای اطلاع رسانی ( شارح) حاما

گزارش تصویری مجمع عمومی

وفاق ملی؛ تفاهم یا سرسپردگی؟

تعامل سازنده و برنامه‌ریزی کلان برای آینده حزب

استفاده از ظرفیت‌های قانون احزاب

درک درست از تحولات اما ضعف در بهره برداری

حزب اراده ملت ایران؛ حضور در انتخابات ریاست جمهوری و انتظارات از دولت مسعود پزشکیان

ضرورت بازنگری در سیاست حزبی

چگونه حزب را مدیریت کنیم؟

ضرورت همسویی و بازتعریف راهبردهای حزب اراده ملت ایران

چگونه کار آفرینی کنیم؟

لزوم استفاده از احزاب در سیاستگذاری های دولت

حزب اراده ملت ایران؛ سهم در مسئولیت‌ها، رابطه با سایر احزاب اصلاح‌طلب و وظایف اعضا

“چالش‌ها و دغدغه‌های حزب اراده ملت ایران: از اصلاح‌طلبی تا آینده‌ای روشن برای جوانان”

داستان مکرر به حاشیه رفتن

حق برگزاری تجمعات، حق احزاب مطابق قانون اساسی

“بررسی وضعیت حزب اراده ملت ایران و راهکارهای آینده برای فعالیت سیاسی و انتخاباتی”

بحران جاذبه در حزب و چالش‌های پیش‌رو

لزوم واکاوی خروج از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات

درآغاز: جستارگشایی

ضرورت بسیج همه نیروهای اصلاح طلب ترقی خواه

اهمیت بحث پسماند؛ پرحاشیه ترین موضوع در محیط زیست

سکوت‌، زبان فهمیدن است

قانون حجاب و عفاف؛ اهانت یا صیانت؟

“تحلیل انتخابات آخر: پیروزی حاشیه بر متن و پیامدهای تغییرات منطقه‌ای”

چرایی ناهمدلی با انتخابات ریاست جمهوری

کارگروه بحران محیط زیستی؛ لزوم اقدام عاجل دولت

“دوران جدید حزب اراده ملت ایران: فاصله از اصلاح‌طلبی فسادزا و پایبندی به اصول اصلاح‌طلبانه”

بحران مهاجرین و مهاجرت کرده ها

خرد و عقلانیت؛ نه احساسات

دیباچه