احمد حکیمی پور، دبیر کل حزب اراده ملت ️رسانه ها باید از هرگونه فضاسازی، نگاه یکطرفه و جناحی دوری کنند

احمد حکیمی پور، دبیر کل حزب اراده ملت ️رسانه ها باید از هرگونه فضاسازی، نگاه یکطرفه و جناحی دوری کنند

  بزرگنمایی:

تهران - ایرنا - دبیر کل حزب اراده ملت معتقد است در موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، رسانه‌ها باید از هرگونه فضاسازی، نگاه یک‌طرفه و جناحی دوری کنند و به‌ویژه صداوسیما به‌دوراز هیجانات وجهه ملی خود را حفظ کند.

صداوسیما باید وجهه ملی خود را حفظ کند
احمد حکیمی پور، روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره برنامه روز گذشته صداوسیما با عنوان «مستند سراب» که علیه گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) پخش کرد، افزود: موضوع FATF یک بحث حقوقی است که به توافقات بین‌المللی بین کشورها مربوط می‌شود و ایران هم از آن مستثنی نیست.
وی با اشاره به اینکه FATF مربوط به مبادلات مالی، اقتصادی میان کشورها و انتقال ارز و درآمد و یک نوع خط اعتباری است، ادامه داد: معتقدم طبق قانون اساسی هرگونه عضویت در پیمان‌های بین‌المللی در اختیارات مجلس شورای اسلامی است.
به گفته این فعال سیاسی، زمانی که مسئله‌ای در دست بررسی مجلس شورای اسلامی است باید نهاد قانون‌گذاری در فضایی به‌دوراز حاشیه‌سازی و جنجال‌ها اقدامی که به مصالح ملی است انجام دهد.
حکیمی پور افزود: هرگونه فضاسازی به همراه هیجان و نوعی قضاوت یک‌طرفه و آلوده کردن فضا را به نفع کشور نمی‌دانم و معتقدم صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی باید انعکاسش جهت‌گیری ملی باشد.
وی تصریح کرد: نباید جهت‌گیری سیاسی و جناحی را در صداوسیما شاهد باشیم و بهتر است این رسانه وجه عمومی و ملی خود را در موضوعات مختلف حفظ کند.
دبیر کل حزب اراده ملت خاطرنشان کرد: در برخی مواقع برخی رسانه‌ها خودشان را در حد ابزار یک جریان خاص پایین می‌آورند.
حکیمی پور تأکید کرد: این موضوع اگرچه موافق و مخالفینی دارد ولی باید در ابعاد مختلف توسط نمایندگان مجلس موردبررسی قرار گیرد و فارغ از فضاسازی‌ها و فشار بر روی مجلس شورای اسلامی اجازه دهند تا هر آنچه به نفع مصالح و امنیت ملی تشخیص می‌دهند را به تصویب برسانند.
وی خاطرنشان کرد: خروجی مجلس شورای اسلامی در این موضوع هرچه باشد همه باید به آن تمکین کنند و همه تابع قانون باشند و به مصوبه مجلس در خصوص معاهدات بین‌المللی احترام قائل شوند.
FATF یک قرارداد نیست، یک سازمان بین دولتی است. «گروه ویژه اقدام مالی» (Financial Action Task Force – FATF) در سال 1989 به ابتکار کشورهای عضو گروه «جی 7» تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مختلف مالی را در سرتاسر جهان انجام دهد و نتیجه آن را در جلسات هر چهار ماه یک‌بار خود به اطلاع کشورهای عضو برساند تا این کشورها بتوانند ریسک سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی هدف را بررسی و در مورد سرمایه‌گذارانی که به «کشورهای مشکوک» می‌روند، احتیاط کنند.
تعامل با گروه اقدام مالی از سال‌ها قبل در زمره برنامه‌های شورای عالی مبارزه با پول‌شویی قرار داشته است و اقداماتی که منجر به تعلیق اقدامات مقابله‌ای علیه ایران شده‌اند نیز منحصر به دولت فعلی نیست. تعامل با گروه ویژه اقدام مالی، ضرورتی است که مستقل از بحث برجام و دولت کنونی است.
در حال حاضر 198 کشور، پذیرفته‌اند که توصیه‌های گروه اقدام مالی را اجرا نمایند. بنابراین تعداد کشورهایی که با گروه ویژه اقدام مالی همکاری می‌نمایند از تعداد دولت‌های عضو سازمان ملل متحد (193 عضو) نیز بیشتر است. با توجه به آنچه گفته شد اجرایی نمودن استانداردهای مبارزه با تأمین مالی تروریسم و تعامل با گروه اقدام مالی در چارچوب قانون اساسی کشور و با رعایت مصالح نظام، یکی از اقدامات ضروری برای مبارزه با فساد از یک‌سو و ارتقای روابط بین‌المللی نظام مالی و اقتصادی کشور است. ازاین‌رو، همکاری‌های بین‌المللی با در نظر داشتن کلیه ملاحظات ملی، امنیتی و اقتصادی تا حصول به نتایج مطلوب ادامه خواهد داشت.»
دولت نیز انتقادات منتقدان را در پنج محور ارائه اطلاعات نظام مالی ایران به گروه اقدام مالی، ارائه اطلاعات نظام مالی ایران به سایر کشورها، تعریف تروریسم، اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قطع روابط با اشخاص مشمول تحریم‌های امریکا خلاصه کرده و به‌صورت مجزا پاسخ داده است.
به نظر می‌رسد تعامل با گروه اقدام مالی از سال‌ها قبل در زمره برنامه‌های شورای عالی مبارزه با پول‌شویی قرار داشته است و اقداماتی که منجر به تعلیق اقدامات مقابله‌ای علیه ایران شده‌اند نیز منحصر به دولت فعلی نیست.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نگاهی کوتاه و ساده به وضعیت احزاب سیاسی در گرجستان

امتناع حکمرانی حزبی اما و اگر های تحزب در ایران

ابتذال تحزّب!

مطالبات مدنی، در هیاهوی منازعات بین‌المللی

دفاع از حقوق دشمنم، آری یا خیر؟

نقش اصلاح حزب برای ارتقای سطح تحولات جامعه

بررسی سوسیال دموکراسی در احزاب ایران

روز طبیعت 1404

بر چسب بازیافت

کاربست مبلمان شهری در بافت های سنتی شهری و مزایا و معایب آن

کاشان شهری برلبه ی تیغ

ایمن‌سازی جاده‌ها در ایران؛ ضرورت فراموش‌شده زیرساخت‌های مواصلاتی

آخرین بازمانده!!!

ویل دورانت و لذایذ فلسفه

معرفی و نقد کتاب “نوبت شماست! نوسازی اتحادیه‌های معلمان”

یک قدم مانده به اپیدمی فقر!

محدودیت سقف معافیت مالیاتی در سال 1404: بررسی ابعاد حقوقی و اقتصادی

جهان در هفته‌ای که گذشت (91)

بازگشایی دوباره دفتر حزب اراده ملت ایران پس از تعطیلات نوروزی

حضور انتشارات حزب اراده ملت ایران در سی‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

دو کتاب جدید انتشارات حزب اراده ملت ایران روانه چاپخانه شد.

تحلیل‌های هفتگی حزب اراده ملت ایران منتشر شد

پایداری در برنامه‌ریزی برای سکونت‌گاه‌ها؛ ابزاری برای مدیران شهری

راهنمای جریان سازی جنسیتی

انتخابات، بررسی صورت‌های مالی و تأکید بر شفافیت در دستور کار مجمع سالانه انجمن حسابداران خبره ایران

پنجاه‌مین کتاب انتشارات حزب اراده ملت ایران منتشر شد

جلسه شورای مرکزی حزب اراده ملت ساعت 9 روز جمعه 24 اسفند 1403

انتشار ویژه‌نامه محیط زیست با آثار جمعی از نویسندگان و پژوهشگران

انتشار مجموعه‌ای از کتاب‌های پژوهشی و سیاسی در سال 1403

جهان در هفته‌ای که گذشت (90)

افزایش اختیارات استانداران و تأثیر آن بر مدیریت محلی

سه رکن اساسی در برندسازی شخصی

شب مژگان احمدیه

علامه دهخدا

چه کسی باید بر من حکومت کند؟

تأثیر پسماندهای ساختمانی بر محیط زیست شهری و راهکارهای مدیریت پایدار آن

چاه آرتزین و کاربرد آن در ایران

چگونه من به پلاستیک نه گفتم 2

بیمه مسکونی در ایران

روزنگار رئیس جمهور ایران

آثار تغییر مدیران کلان از نگاه روابط عمومی و ارتباطات

ترامپ در خدمت اسرائیل

ماه عسل پروژه وفاق در کشور خیلی زود به پایان رسید

و آگاهی، همین است که زمان را، فهم کنیم

پیام نوروزی کار گروه محیط زیست حاما

پیام نوروزی الهام اسکندری

پیام نوروزی دبیر خانه حاما

پیام نوروزی رییس دفتر سیاسی حزب اراده ملت ایران

رئیس شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران

پیام نوروزی دبیرکل حزب اراده ملت ایران