جلسات هفتگی و گفت و گو محور حزب اراده ملت ایران

جنگ در منطقه ویژه نامه‌ها

جنگ در منطقه

  بزرگنمایی:
زمان: سه شنبه ۱۰مهر۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰ مکان: دفتر حزب واقع در خیابان جمالزاده شمالی موضوع: جنگ در منطقه اعضا: رضا باقری/ مهدی صادقیها/ زهرا زمانی/ محمد مهدی میرصادقی/ مریم بالابندی تسهیلگر و جستارگشا: محمدمهدی میرصادقی

قبل از شروع شدن مبحث اصلی مهدی صادقهیا دیتایی مبنی بر عملکرد و رضایت و محبوبیت دکتر پزشکیان در بین مردم ارائه داد.

جستار گشایی
جنگ نیابتی ایران و اسرائیل که با عنوان جنگ سرد ایران و اسرائیل نیز شناخته می‌شود، به درگیری غیرمستقیم جاری میان جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل از راه‌های مختلف گفته می‌شود. این درگیری‌ها شامل تهدیدهای مسئولان جمهوری اسلامی علیه اسرائیل است که هدف نهایی آن در انحلال اسرائیل خلاصه می‌شود. اسرائیل، نگران برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران است و تلاش می‌کند تا متحدان و نمایندگان نیابتی جمهوری اسلامی مانند حزب‌الله لبنان را تضعیف کند.
این درگیری به تدریج از موضع خصمانه جمهوری اسلامی در قبال اسرائیل پس از انقلاب 1357، به حمایت پنهانی جمهوری اسلامی از حزب‌الله در جریان درگیری‌های جنوب لبنان (2000–1985) و در سال 2005 به یک درگیری منطقه ای نیابتی تبدیل شد. در سال 2006، جمهوری اسلامی به‌طور فعال در حمایت از حزب‌الله در طول جنگ اسرائیل و لبنان مشارکت داشت و به موازات آن حمایت از حماس و جهاد اسلامی فلسطین را آغاز کرد.
سارا بالابندی: « داشتن نیرو های نیابتی اصلا کار درستی نیست وقتی در کشور خودمان غرق در فقر هستیم و جاهایی از کشور حتی برق و آب ندارند ولی پول ما به سمت فلسطین و لبنان می‌رود، من اصلا این عمل را تایید نمیکنم».

زهرا زمانی: « چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه! اگر ابتدا وضع کشور خودما را درست کنند و حداقل مشکلات اقتصادی حل بشود مشکلی نیست که به دیگر کشور همسایه کمک بشود حتی در جنگ هایشان. مثلا ما در جنگ ایران و عراق 190هزار شهید داشتیم  ولی در جنگ های سوریه و... در کل 2100شهید داشتیم این یعنی اگر کمک کنیم کشور های همسایه سقوط نکنند ما هم تلفات کمتری خواهیم داد».

مهدی صادقیها: «باید این مشکلات ما کامل حل بشود یک روزی بشینیم بگوییم مشکل اصلی چه بوده که ما اینطوری باهم میجنگیم و اگر به نتیجه رسیدیم برگردیم بهم و جبران کنیم. اما مسئله این است که هر ایرانی خودش را خیلی بالا می‌داند و می‌گوید که من فرزند کوروشم و... چرا باید زیر دست باشم و بقیه اول باشند.
مسله بعدی این است که ما هنوز بعد از سه بار نمی‌دانیم که قدرت نظامی ما چقدر است و اینکه چند تا موشک فرستادیم دلیل بر قوی بودن ما نیست. 
ایران اصلا در بازی جهانی جایی ندارد و الکی ادعا می‌کند که کاری می‌تواند از پیش ببرد رقیب اول و دوم آمریکا چین و روسیه است. 
آمریکا الان نمیتواند ایران را بگیرد چون بیس مقاومت ایران خود کشور ایران است نه کشورهای اطرافش.
کشور ایران با توجه به سازمان ناتو باید با وجود چنین سازمانی محور مقاومت خود را بسازد و سعی کند مشکلاتش را در منطقه حل بکند.
ما باید مسیری صلح آمیز اما قابل اتکا بر عقاید و اقتصاد پیشی بگیریم و جای خود را در اقتصاد جهانی پیدا کنیم. اگر ریشه موضوع حل بشود مثل کشور های اروپایی می‌توان رشد کرد»
رضا باقری: « ما قبل از انقلاب اسلامی در دوران پهلوی با اسرائیل کشمکش داشتیم بر سر این که چه کسی جانشین آمریکا باشد در منطقه و در همان زمان هم با سوریه رابطه خوبی داشتیم چون با عراق بد بود اصلا یکی از دلایلی که سوریه در زمان جنگ عراق به ماکمک کرد همین معاهدات بوده است و کمک به کشور های همسایه باعث این می‌شود که ما در منطقه حرف اول را بزنیم و حساب ویژه روی ما باز شو و راجع به شهادت حسن نصراله هم خیلی بد شد برای ایران  چون وجود حسن نصر الله مثل یک چوب بود بر سر اسرائیل و نبود آن و ضعیف شدن حزب الله وضعیت ما را حساس تر و خطرناک‌تر کرده است.
ما نباید یک فرد یا گروه را مقضر یک وضعیت بدانیم ما کار نمی‌کنیم ما نقد نمی‌کنیم همیشه کم کاری از ما است و بقیه را مقصر می‌دانیم.
آمریکا ایران را نمی‌تواند بگیرد چون بیس ایران کشور های اطرافش است و نا امن شدن آن کشورها به ایران هم صدمه می‌زند».


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

سه‌شنبه‌های گفت‌وگو

اندر احوالات گفتگوهای ما

نقشه راه

دین

تبیعض جنسیتی و فمنیسم

تبعیض جنسیتی و فمنیسیم2

الزامات «گفت‌وگوی نتیجه‌بخش»

دین و سکولاریسم

خروج افغان‌ها

ازدواج

ازدواج 2

جنگ در منطقه

مقاومت در منطقه

راهبرد جلسات حزبی

زیر شمشیر حوادث، پای بر جاییم ما....

گفت‌وگو ابزار اصلی وفاق اجتماعی

پزشکیان از معدود مسئولینی است که هنوز از مردم حساب می برند

بیانیه روز ملی کودک 16 مهر ماه

بازگشت کودکان به پادگان‌ها!

زنان و سیاست

انواع اعتیاد در زنان

چهار اشغال!!!

سید قطب به روایت حکیمی‌پور

این قسمت: سوگ‌نامه سیاست در ایران

دولت چهاردهم و مسکن، وزارتخانه متبوع چگونه باید برای مهم‌ترین بخش خود برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کند؟

تغییرات قوانین مالیاتی واحد های تولیدی و راههای کاهش آن

جهان در هفته ای که گذشت(85)

تعییبن دبیران استانی

جلسه دفتر سیاسی حزب اراده ملت ایران

شورای شهر با حاما

شماره 25 فصلنامه خاطرات سیاسی منتشر شد

باغ بی برگی ؟!

این قسمت: حکایتِ از ما بهتران

یک حادثه نابهنگام در راستای اراده ملت

زنگزور، آزمون اقتدار ملی و تضاد منافع

نگاهی به مطالبات صنفی پرستاران

چرخه مدارا

او شبیه هیچ کس نبود

سقف شیشه‌ای: موانع نامرئی در پیشرفت زنان

ورود زنان به بازار کار

او مدیر شده بود

انحصار عربده کشی

فریادی بر دیوار

چراغ هایی که خاموش شدند

ابیانه یادگاری از اصالت روستاهای ایران

جهان در هفته ای که گذشت(84)

سه شنبه های گفت و گو

کمیته جوانان حاما اولین جلسه خود را برگزار کرد.

ارسال احکام ستاد نهاد ها و تشکلهای دکتر پزشکیان

کمیته امور شعب در دو ماه گذشته