گزارشی از مراسم تجلیل از فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان منتخب دوره چهاردهم رئیس جمهوری اسلامی ایران جمعه 5 / مرداد / هزارو چهارصد سه

پایان کار رسمی ستاد ها ی انتخاباتی سیاست داخلی

پایان کار رسمی  ستاد ها ی انتخاباتی

  بزرگنمایی:
این مراسم در روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۵/۵ با دعوت رسمی قبلی توسط ستاد مرکزی انتخابات رییس جمهور منتخب از مسئولین ستادهای کشور در محل تالار همایشهای وزارت کشور راس ساعت ۹ صبح شروع شد. در بدو ورود افراد در لابی تالار مورد پذیرایی مختصر قرار گرفتند و سپس یکان یکان به طبقات تالار هدایت شدند و عده ای که دارای کارت ویژه بوده و مهمان ویژه محسوب میشدند درقسمت هم کف وی آی پی جای گرفتند.

محمد رحیمی پور 
این مراسم در روز جمعه مورخ 1403/5/5 با دعوت رسمی قبلی توسط ستاد مرکزی انتخابات رییس جمهور منتخب از مسئولین ستادهای کشور در محل تالار همایشهای وزارت کشور راس ساعت 9 صبح شروع شد. 
در بدو ورود افراد در لابی تالار مورد پذیرایی مختصر قرار گرفتند و سپس یکان یکان به طبقات تالار هدایت شدند و عده ای که دارای کارت ویژه بوده و مهمان ویژه محسوب میشدند درقسمت هم کف وی آی پی جای گرفتند. 
مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرودجمهوری اسلامی  مجری با تقدیر از حماسه پرشکوه مردم درانتخابات ، اسامی سخنرانان را قرائت نمود. 
اولین سخنران آقای عبدالعلی زاده رئیس ستاد  مرکزی دکتر پزشکیان جهت ارایه گزارش عملکرد  50 روزه ستادبه جایگاه آمد .ایشان در ابتدای سخنان خود از حضور پرشکوه مردم و فعالان تشکلها و احزاب در دوره انتخابات تقدیر و تجلیل نمودند. وی یاد آور شدند در ابتدای راه تشکیل ستاد با 20 نفرهمراه بودیم که با تلاش عزیزان. و فراخوان از تشکلهای اصلاح طلب تعداد بسیار زیادی از مردم منتقد نسبت به وضع موجود به ما ملحق شدندو دردور اول انتخابات پیروزی دکتر پزشکیان محقق شد. ایشان بیان داشتند برحسب شرایط آرا وطبق ضوابط قانونی انتخابات به مرحله دوم کشیده شد و وفق قانون 7 روز دیگر یعنی روز 15 تیر ماه مرحله دوم برگزار گردید که دراین مرحله تعداد بسیاری از نیروهای اصول گرا دراین پیروزی به ما کمک کردند و حجت الاسلام آقای علوی از کسانی هستند که از حضورشان تقدیر می نمایم. همین مطلب سبب گردید تا حاضرین در مراسم با اعتراضات پیاپی خود  مانع از ادامه سخنرانی آقای عبدالعلی زاده شوند. 
سخنران بعدی آقای مقیمی معاون مالی ستاد مرکزی که با هدف ارایه گزارش هزینه ها و منابع مالی  ایام انتخابات به جایگاه آمده بود اما متاسفانه صحبت از وفاق ملی و بهره گیری از همه عناصر موجود خصوصا اصول گرایان همراه روز پیروزی بصورت تلویحی بعمل آورد و سخنان ایشان هم اصلا خوشایند مزاج حاضرین نبوده و مورد واکنش و اعتراض قرار گرفت. 
آقای افشاری که سومین سخنران مراسم بود عدالت و برابری را محورسخنان خود قرارداد و استفاده نخبگان ، بکارگیری و حفظ نیرو های جوان اعم از زن و مرد را به عنوان یک ضرورت مطرح نمود . ایشان یاد آور شد که جوانان ما باعملکردناصحیح زیاده خواهان مجبور به ترک کشور شده اند و توجه به این مهمم میتواند پتانسیل جامعه را از قوه بفعل در آورد. افشاری نابرابری بکارگیری زنان در عرصه اجرایی کشور را ضمن عقیم شدن دانش و توان زنان ایرانی و همچنین ضعف در قدرت اجرایی کشور دانست. 
سخنران بعدی مراسم آقای آهی معاون ستاد مرکزی  شروع به سخن کردند ایشان با شور و هیجانی وصف ناپذیر بقصد ارائه دیدگاهها و نظرات و خواست‌های احزاب ، تشکلها مطالبی را پیرامون حقوق اصلاح طلبان و مردم مطرح نمود اما آنچه که جان کلامش بود وفاق ملی و همکاری با دیگر تشکلها و احزاب بوده است . 
علی نصیریان ازچهره های شاخص فرهنگی و هنری ( تاترو سینما) به عنوان مهمان ویژه برنامه از دیگرسخنرانان مراسم بود. نصیریان فرهنگ را ریشه و زیرساخت کشور بیان نمود و گفت اگر به این مهم توجه مناسب ودرخور شان شود از هویت ایرانی ما دفاع خواهدشد. وی دلیل گریزان بودن هنرمندان از جامعه و خروجشان از کشور را 45 سال بی توجهی به مقوله فرهنگ دانست و گفت اگر فرهنگ احیا شود هویت ایرانی احیاو استحکام خواهد یافت. 
سخنران بعدی مراسم خانم نصیری مددکار  و کنشگر اجتماعی و نماینده معلولین کشور بوده است . ایشان با بهره گیری از شعار انتخاباتی رییس جمهور منتخب مبنی براینکه نخبگان مافرقی نمیکند خانم هستند یا آقا ، شیعه هستند یا سنی و یاهر اقلیتی ، زنان را یک ظرفیت بسیار غنی در جامعه ایران  مطرح نمود و خواستار بکارگیری ایشان در عرصه های مدیریتی کلان در مناصب وزارتی شد و بیان نمود کلمه رجل سیاسی عین نابرابری است و خواستار حذف این کلمه در انجام تصمیم گیری کلان سیاسی شد تا بستر برابری جنسیتی فراهم گردد. وی در ادامه سخنان خود خواستار توجه جدی دولت به معلولین و حل مشکل ایشان شد. نصیری در پایان خواستار بکارگیری یک گوینده برای ناشنوایان در هنگام سخنرانی مسئولین جهت ارایه گزارش شد. 
هفتمین سخنران چهره پرفروغ انتخابات محمد جواد ظریف بوده است . ظریف در ابتدای صحبت خود ضمن تقدیر از سیدمحمد خاتمی بعنوان بزرگ و سمبل اصلاحات و حمایت جدی ایشان در ایام انتخابات از تمامی عوامل اجرایی ، احزاب اصلاح طلب ، تشکلها و نهادهای مدنی و مردم صمیمانه تقدیر نمود. وی ابراز نمود که مردم آمده اند برای تغییر و بحمدالله ایران را دوباره پس گرفتیم  و اقلیت زیاده خواه را کنارزدیم.
پایان بخش مراسم سخنرانی دکتر پزشکیان رییس جمهور منتخب بود. پس از قرار گرفتن در جایگاه بمدت چند دقیقه حاضرین در مراسم مراتب نگرانی خود را از اظهارات نسنجیده دکتر عبدالعلی زاده رئیس ستاد انتخابات بیان داشتند و سپس ایشان ایراد سخن کردند . پزشکیان ضمن برشمردن شعارها و قول‌های خود در ایام انتخابات همچون عدالت و برابری اقوام ، اقلیتها و جنسیت ، صداقت و پاکدستی و تخصص را مبنای کار خود بیان نمود و گفت صادقانه به آن عمل خواهم نمود. ایشان از درایت ، هدایت و حمایت رهبری انقلاب .
و  نقش بسیار ممتاز اقوام، مذاهب ، اشخاص و جریانات سیاسی در پیروزی معترضین به وضع موجود تشکر کرد. 
حاشیه های مراسم هم  بسیار قابل تامل بود  . 
1. ورود عده ای مشخص به بخش وی آی پی که موجب اعتراض خیلی از افراد گردیده است
2. عدم توزیع مناسب کارت های ورود به مراسم 
3. مشکلات مردم در حفظ و نگهداری وسایل همراه همچون موبایل ، سئوییچ ماشین و غیره 
4، فقدان فضای مناسب برای حضوراینهمه  مردم تا زمان شروع مراسم و ورود به سالن ، اعم از خطر جان بواسطه مجاورت سالن با جاده اصلی و همچنین آزار گرمای تابستان .
5. جالبترین و پرحاشیه ترین موضوع حمایت مستمر و همگانی حاضرین با شعارهای درود برخاتمی  بود.



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

حلقه مفقوده شفافیت

نگین‌های کابینه

کابینه پایتخت

احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: می توان فقر را مهار کرد

ما تشنگان قدرتیم

حضور مسعود پزشکیان بیشتر به نفع نظام بود

هزینه ناتوانی حاکمیت در کنترل اتباع خارجی را مردم می پردازند.

فرش

پی‌آمدهای اقتصادی- اجتماعی هوش مصنوعی و ضرورت سیاست‌گذاری برای توسعه پایدار

آیا هر آبی قابل نوشیدن است؟!

پلاستیک‌ها چگونه ما را مسموم می‌کنند؟

مشارکت سیاسی زنان، توسعه و دموکراسی

زنان مدرن در جامعه ایرانی

تحلیل معرفت شناسانه از ملازمه و ماهیت عدالت و دموکراسی

جهانی بیندیشیم ، وطنی عمل کنیم

کارکرد نظم

« چند بحران اجتماعی مهم در ایران امروز »

جهان در هفته‌ای که گذشت (83)

رؤیای فلسطین

قلعه بهستان

چاندوی قهرمان

به همین نحیفی سهم ما از تاریخ

ادامه جلسات نقد و بررسی عملکرد ستاد تشکل‌ها و نهادهای مدنی در استان‌ها

لغو برنامه کلاب هاوسی گفتگوی انتقادی با کنشگران سیاسی مقیم خارج از ایران

سومین کتاب از مجموعه سازوکار حزبی آماده چاپ شد.

دفتر سیاسی حزب عملکرد حزب در انتخابات و رابطه حزب با دولت پزشکیان را بررسی کرد

دولت پزشکیان و مسأله مهاجران ایران

بعد از مسعود کجای تاریخ ایستاده‌ایم

لزوم شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی

پزشکیان، امیدی دوباره برای ایران

نامه به رئیس جمهورم

پایان کار رسمی ستاد ها ی انتخاباتی

سایه‌ی `` نور `` در شهر

فلسفه ی وجودی حزب اراده ملت ایران

ساختارمندی فعالیت های سیاسی و ضرورت توان افزایی احزاب

بنیانهای سوسیال دموکراسی

بررسی دیدگاه هانا آرنت درباره خشونت و مشروعیت

جهان در هفته‌ای که گذشت (82)

ذهن قصه گوی انسان

رویشِ لاله هایِ سفید در دشتِ غم

معرفی اثر داستانی”یک مرد”نوشته اکبر صمدی اردبیلی

حزب اراده ملت دو برنامه پیشنهادی خویش را تسلیم دولت چهاردهم نمود

شروع جلسات نقد و بررسی عملکرد ستاد تشکلها و نهادهای مدنی در استانها

معرفی هشت نفر از اعضا ارشد حزب برای تصدی مسئولیت به دولت چهاردهم

تشکیل کارگروه تدوین سند مطالبات اقوام

آسبادهای نشتیفان

صعود به کازبک

به مناسبت روز خبرنگار

بعد از مسعود

پیروزی پزشکیان؛ جلوه‌گریِ سوسیال دموکراسی