جهان در هفته ای که گذشت (69) اخبار جهان

جهان در هفته ای که گذشت (69)

  بزرگنمایی:
قاچاق سلاح و مواد مخدر با پهپاد از سوریه به اردن/ ایتالیا ۳ جنگنده به کویت تحویل می‌دهد/ بازداشت ۳۲ فلسطینی در کرانه باختری/ انجام نخستین پرواز مستقیم از عربستان به اسرائیل/ تعلیق حکم حبس عمران خان/ تعلیق وزیر خارجه لیبی پس از دیدار وی با وزیر خارجه اسرائیل/ امارات: عضویت در بریکس آسیبی به روابطمان با غرب نمی‌زند/ سفر ۳ عضو کنگره آمریکا به مناطق تحت کنترل شورشیان سوریه/ طالبان مانع خروج دانشجویان دختر از افغانستان برای تحصیل در دبی شد/ از کار افتادن فرودگاه حلب در پی حمله اسرائیل/ کشته شدن یک نظامی ترکیه در شمال عراق/ دستگیری ۳ تروریست داعش در بغداد/ ظهور راست‌گرایان افراطی در صحنه سیاست پرتغال؛ آیا مامن مهاجران به نژادپرستی می‌گراید/ پیروزی سوسیالیست‌های اسپانیا با کمک حزب پوجدمون؛ افزایش امیدها برای نخست‌وزیری دوباره سانچز/ کدام کشورهای اروپایی تا پایان سال جاری میلادی شاهد برگزاری انتخابات خواهند بود؟

قاچاق سلاح و مواد مخدر با پهپاد از سوریه به اردن
به ادعای مقامات اردنی، هواپیماهای بدون سرنشین که از خاک سوریه بلند می‌شوند چندی است که فراتر از مواد مخدر، اسلحه به این کشور قاچاق می‌کنند. مقامات نظامی اردن می‌گویند یک پهپاد را که از خاک سوریه بلند شده بود بر فراز حریم هوایی خود سرنگون کرده‌اند. ارتش اردن روز دوشنبه با اعلام این مطلب یادآور شد که سرنگونی پهپاد یاد شده سومین حادثه مشابه در این کشور طی ماه جاری بوده است. مقامات اردنی همچنین مدعی شده‌اند که افزایش قاچاق سلاح از طریق مرزهای این کشور به نگرانی‌ها در خصوص تهدید تازه از سوی برخی کشورهای منطقه که فراتر از مواد مخدر است دامن می‌زند. در بیانیه ارتش اردن آمده است که پهپاد تازه سرنگون شده در حریم هوایی این کشور رهگیری شده بود؛ با این حال ارتش اردن در خصوص محموله این پهپاد روشنگری نکرده‌است. به ادعای مقامات اردنی، هواپیماهای بدون سرنشین که از خاک سوریه بلند می‌شوند چندی است که اسلحه و همچنین مواد مخدر به این کشور قاچاق می‌کنند. مقامات اردنی می‌گویند که استفاده روزافزون از پهپادهای حامل مواد منفجره، به جنگ بی امانِ میلیارد دلاری علیه مواد مخدر در آن‌سوی مرزها ابعاد تازه‌ای بخشیده‌است. دولتمردان اردن، کشوری که از متحدان سرسخت آمریکاست شبه نظامیان تحت حمایت برخی کشورهای منطقه را که بر جنوب سوریه تسلط دارند، عامل اصلی قاچاق سلاح و مواد مخدر معرفی می‌کنند.

ایتالیا 3 جنگنده به کویت تحویل می‌دهد
 کارلو بالدوچی، سفیر ایتالیا در کویت گفت که کشورش در ماه سپتامبر، 3 جنگنده یوروفایتر به کویت تحویل خواهد داد. به گزارش الخلیج آنلاین، این پنجمین محموله تحویل جنگنده به کویت است که شمار جنگنده‌های یوروفایتر این کشور را به 12 جنگنده افزایش می‌دهد. بالدوچی تأکید کرد که کویت شریک محوری ایتالیا است همان‌طور که نقش مهمی در ثبات منطقه ایفا می‌کند. سفیر ایتالیا در کویت به اقداماتی برای فراهم کردن زمینه برای سفر مقامات ایتالیایی به کویت پیش از پایان سال جاری اشاره کرد. وی اعلام‌کرد که ایتالیا به‌زودی با اعطای روادید بلندمدت شنگن به شهروندان کویتی موافقت خواهد کرد.

بازداشت 32 فلسطینی در کرانه باختری
طبق بیانیه باشگاه اسیران فلسطینی، ارتش اسرائیل روز سه شنبه در کارزاری گسترده در نقاط مختلف کرانه باختری 32 فلسطینی را بازداشت کرد. به گزارش «آناتولی» در این بیانیه آمده است: اسرائیل کارزار گسترده‌ای را در الخلیل، بیت لحم، رام‌الله، نابلس، قلقیلیه و جنین برای بازداشت فلسطینیان به راه انداخت. طبق این بیانیه، در بین بازداشت شدگان، اسرای سابق فلسطینی نیز دیده می‌شوند. این بیانیه می‌افزاید: تعداد موارد ثبت شده بازداشت (شامل بازداشتی‌های آزاد شده) از ابتدای سال جاری از 5 هزار نفر بیشتر است.

انجام نخستین پرواز مستقیم از عربستان به اسرائیل
به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، نخستین پرواز مستقیم از عربستان سعودی به تل‌آویو از زمان اعلام بازگشایی حریم هوایی این کشور به روی هواپیماهای اسرائیلی صبح دیروز - سه‌شنبه - انجام شد. روزنامه یدیعوت احارونوت نوشت: «یک هواپیمای جایگزین متعلق به شرکت ایر سیشل از دبی برای انتقال 128 مسافر اسرائیلی از شهر جده که هواپیمای حامل آنها روز گذشته در این شهر به‌دلیل نقص فنی فرود اضطراری داشت، به پرواز درآمد». این نخستین پرواز مستقیم یک هواپیمای مسافربری از یکی از شهرهای عربستان به سرزمین‌های اشغالی است. وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام‌کرد که با مسافران هواپیما، شرکت هواپیمایی و طرف‌های ذی ربط در سامانه اسرائیل برای پایان فوری این وضعیت در تماس است. شرکت ایر سیشل اعلام‌کرد که یک فروند هواپیمای متعلق به این شرکت که عازم تل‌آویو بوده است، به‌دلیل نقص فنی هواپیما در فرودگاه جده به زمین نشست.

تعلیق حکم حبس عمران خان
به گزارش گاردین، دیوان عالی پاکستان حکم حبس نخست‌وزیر پیشین این کشور را معلق کرد. وکیل «عمران خان»، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، گفت که دادگاه عالی اسلام‌آباد محکومیت اخیر وی را به‌اتهام فساد به‌حالت تعلیق درآورده‌است، هرچند مشخص نیست که آیا این امر منجر به آزادی وی از زندان خواهد شد یا خیر. الجزیره گزارش داد که دادگاه عالی اسلام‌آباد دیروز - سه‌شنبه - دستور آزادی خان را به‌قید وثیقه صادر کرد. خان 70 ساله در 5 آگوست توسط دادگاه بدوی به‌دلیل فروش غیرقانونی هدایایی که از دولت‌ها و رهبران خارجی در دوران نخست‌وزیری خود بین سال‌های 2018 تا 2022 دریافت کرده بود، محکوم شد.
دادگاه پاکستان نخست‌وزیر سابق این کشور را از اتهامات مربوط به فتنه‌انگیزی و قتل تبرئه کرد. وکیل «عمران خان»، نخست‌وزیر پیشین پاکستان روز - دوشنبه - گفت: «دادگاه پرونده فتنه و قتل علیه عمران خان را رد کرد.» نخست‌وزیر سابق پاکستان پس از رأی عدم اعتماد پارلمان و برکناری‌اش در آوریل 2022، با بیش از 100 پرونده قضائی مواجه شده و هم‌اکنون برای گذراندن سه سال حبس در زندان به سر می‌برد.

تعلیق وزیر خارجه لیبی پس از دیدار وی با وزیر خارجه اسرائیل
در پی فاش شدن دیدار وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه اسرائیل در رم، رئیس دولت وحدت ملی لیبی دستور تعلیق فعالیت وزیر خارجه کشورش و آغاز تحقیق در این باره را صادر کرد. به گزارش «الجزیره»، ساعاتی پس از آنکه وزیر خارجه اسرائیل اعلام‌کرد که هفته گذشته در رم «دیداری تاریخی» با «نجلاء منقوش» وزیر خارجه لیبی داشته، «عبدالحمید الدبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی دستور تعلیق فعالیت منقوش را صادر کرد. هم‌زمان دستگاه اطلاعات داخلی لیبی تأکید کرد که نام منقوش در لیست افراد ممنوع‌الخروج قرار گرفته است. از سوی دیگر، معترضان اهل لیبی در طرابلس در برابر دفتر نخست‌وزیر در طرابلس در اعتراض به این دیدار تظاهرات کرده و شعارهایی در حمایت از مسئله فلسطین سر دادند. معترضان همچنین وارد دفتر وزیر خارجه شدند و خواستار برکناری وی شدند. در پی آن، وزارت خارجه لیبی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که منقوش به سیاست دولت لیبی حاضر به دیدار با نمایندگان اسرائیلی نشده است. این دیدار که با وساطت وزیر خارجه ایتالیا انجام‌شده، نخستین دیدار میان وزرای خارجه لیبی و اسرائیل در تاریخ است. در واکنش به این اظهارات، نجوی وهیبه، سخنگوی شورای ریاستی لیبی، از دولت وحدت ملی این کشور خواست که درباره این دیدار به شورا توضیح بدهد و بر اساس قوانین جاری با این اقدام برخورد کند. شورای عالی حکومتی لیبی نیز از این دیدار ابراز شگفتی کرد و خواستار برخورد با دست‌اندرکاران آن شد.

امارات: عضویت در بریکس آسیبی به روابطمان با غرب نمی‌زند
عبدالله بن طوق المری، وزیر اقتصاد امارات گفت که پیوستن کشورش به بریکس، آسیبی به روابط امارات با کشورهای غربی وارد نمی‌کند. به گزارش الشرق، وی گفت که به نظر امارات، عضویت در بریکس، فرصتی برای توسعه تجارت در جهت ورود بیشتر سرمایه در بانک توسعه جدید وابسته به بریکس است. وزیر اقتصاد امارات گفت که واقع‌بینانه، مبالغ بیشتری پرداخت خواهیم کرد و در واقع سرمایه در این بانک وارد خواهیم کرد. وی تصریح‌کرد که اقدام بزرگی خواهیم کرد و بر غرب نیز متمرکز خواهیم بود، ما به‌دنبال صلح و شکوفایی هستیم و با این وضعیت اقتصاد و تجارت برقرار خواهد بود. المری اظهار داشت که رفتن به جنوب جهان، مهم‌ترین جنبه‌ای است که ما هم اکنون بر آن تمرکز داریم و این جنبه رشد خواهد کرد، در حالی که تلاش‌هایمان در تجارت را افزایش می‌دهیم و این همان چیزی است که بر آن تمرکز خواهیم کرد. وزیر اقتصاد امارات گفت که کشورش میان ذخایر ارزی و ارزهای تجاری تمایز قائل است و بسیاری از تجارت‌ها را با دلار انجام خواهد داد. وی افزود که عضویت در بریکس گام بزرگی برای امارات به‌شمار می‌رود و به حمایت چندجانبه امارات به جهان کمک خواهد کرد. امارات جزء شش کشوری است که هفته گذشته درخواست‌هایی برای پیوستن به بریکس دریافت کرده است.

سفر 3 عضو کنگره آمریکا به مناطق تحت کنترل شورشیان سوریه 
سه عضو مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه به منطقه‌ای در شمال سوریه سفر کردند که تحت کنترل شورشیان مخالف بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور است. به گزارش خبرگزاری فرانسه جو ویلسون، ویکتوریا اسپار تز و دین فیلیپس از ترکیه به شهر اعزاز در شمال غربی سوریه رفتند. آنها با عبور از گذرگاه مرزی باب اسلام به‌سمت این شهر حرکت کردند تا از یکی از بیمارستان‌های اعزاز بازدید کنند. مخالفان دولت سوریه هدف از سفر سه عضو کنگره ایالات متحده را آشنایی با «شرایط مناطق آزادشده» عنوان کرده‌اند. جو ویلسون، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشته‌بود: «کسانی که به‌دنبال عادی‌سازی و دستیابی به توافق با بشار اسد هستند با خود مرگ در حال معامله هستند.» گروه «هیئت تحریر الشام» اصلی‌ترین گروه در مناطق تحت کنترل مخالفان بشار اسد محسوب‌می‌شود. شورشیان سوری کنترل بخش بزرگی از استان ادلب، بخش‌هایی از استان حلب، حما و لاذقیه را در اختیار دارند. واشنگتن گروه «هیئت تحریر الشام» را سازمانی «تروریستی» می‌داند. سفر جو ویلسون، ویکتوریا اسپار تز و دین فیلیپس به شمال سوریه اولین سفر گروهی از اعضای کنگره آمریکا به این کشور طی شش سال اخیر محسوب‌می‌شود.

طالبان مانع خروج دانشجویان دختر از افغانستان برای تحصیل در دبی شد
طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان، ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های زیادی را علیه زنان اعمال کرده است و به سرکوب زنان مخالف می‌پردازد؛ این ممنوعیت‌ها اکنون به مانعی جدی برای دختران جوان تبدیل شده که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند. طالبان پیش از این سفر به‌تنهایی را برای زنان ممنوع کرده بود و به آنها اجازه داده‌بود که صرفاً با همراهی شوهران یا دیگر خویشاوندان مرد محرم خود به خارج از کشور بروند. از دسامبر 2022 میلادی پس از اینکه ممنوعیت تحصیل زنان توسط طالبان اعلام شد، بورسیه‌های تحصیلی متعددی از سوی کشورهای مختلف و در خارج از این کشور برای زنان افغان فراهم شد که یکی از آنها، بورسیه تحصیلی در دانشگاه دبی است. به گزارش بی‌بی‌سی جهانی تاکنون در مجموع 100 دختر افغان در کسب این بورسیه‌ها موفق بوده‌اند اما عکس‌هایی که بی‌بی‌سی به‌تازگی منتشر کرده، شماری از آنها را نشان‌می‌دهد که پس از برخورد طالبان با آنها در فرودگاه، با حجاب یا روسری مشکی کنار چمدان‌های خود در شوک و ناراحتی به سر می‌برند.

از کار افتادن فرودگاه حلب در پی حمله اسرائیل
خبرگزاری رسمی سوریه خبر داد که در پی حمله اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی حلب، این فرودگاه از کار افتاده‌است. یک مقام مطلع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که در حدود ساعت 4 و نیم بامداد امروز (دوشنبه 28 اوت) اسرائیل از سمت غرب لاذقیه فرودگاه بین‌المللی حلب را هدف قرار داد. این بیانیه افزوده که در این حمله باند فرودگاه آسیب شدیدی دیده و این آسیب در حدی بوده که فرودگاه از کار افتاده‌است. پیش از این نیز فرودگاه حلب چند بار هدف حملات مشابهی قرار گرفته و به‌مدت چند روز از کار افتاده‌بود که آخرین آنها در ماه مه گذشته‌بود.

کشته شدن یک نظامی ترکیه در شمال عراق 
وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن بنیامین بارلیک، یکی از نظامیان خود در منطقه عملیاتی «پنجه قفل» در شمال عراق خبر داد. به گزارش «آناتولی» این وزارتخانه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام‌کرد که این فرد روز گذشته بر اثر لغزش و سقوط بر زمین کشته شد. گفتنی است ترکیه در آوریل 2022 عملیات پنجه قفل را ضد مواضع حزب کارگران کردستان (پ. ک. ک) در منطقه متینه، الزابو افشین باسیان در شمال عراق آغاز کرد.

دستگیری 3 تروریست داعش در بغداد
سازمان اطلاعات عراق از دستگیری 3 تروریست عضو داعش در پایتخت این کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) سازمان اطلاعات عراق روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام‌کرد: در راستای اجرای دستورات وزیر کشور مبنی بر تعقیب بقایای داعش و دستگیری آنان و طبق اسناد دقیق اطلاعاتی که توسط یگان‌های مبارزه با تروریسم سازمان اطلاعات عراق در بغداد دریافت شد، کارگروهی برای تحقیق و جمع آوری اطلاعات لازم ایجاد شد. در این بیانیه آمده است: پس از انجام تمامی اقدامات اصولی، یگان‌های مذکور توانستند با ایجاد کمین، 3 فرد را که طبق احکام ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم تحت تعقیب بودند، دستگیر کنند.

ظهور راست‌گرایان افراطی در صحنه سیاست پرتغال؛ آیا مامن مهاجران به نژادپرستی می‌گراید
«شگا» سومین حزب بزرگ پرتغال، اگرچه گفتمان زهرآگین نژادپرستانه و ضد مهاجر را روانه صحنه اصلی سیاست این کشور کرده است، اما با انکار شدید تعلق خود به جریان راست افراطی، ترجیح می‌دهد به‌عنوان حزبی پوپولیست (عوام‌گرا) در نظر گرفته شود. حزب راست‌گرای تازه‌تاسیس شگا در سال 2019 موفق به کسب یک کرسی در پارلمان پرتغال شد. این حزب تنها سه سال بعد و در انتخابات عمومی سال 2022 با کسب 7. 2 درصد آرا با کسب دوازده کرسی موفق به گسترش حضور خود در پارلمان شد. این ظهوری خیره‌کننده برای چنین حزب جوان و جنجالی در جمع احزاب راست‌گرا و پوپولیست اروپایی بود. اگرچه این حزب گفتمانی را مبنی بر ضدیت با مهاجران، دگرباش ان جنسی و مسلمانان و همسو با راست‌گرایان افراطی اتخاذ کرده، اما همیشه منکر تعلق خود به این سوگیری سیاسی شده‌است. مردم از شرایط اقتصادی کشور ناخشنود بودند و همه‌گیری کرونا نیز در جریان بود. ظهور چنین حزبی برای بسیاری از ناظران فرای مرزهای پرتغال نیز غافلگیرکننده بود. هایدی بیریچ، مؤسس پروژه جهانی علیه افراط‌گرایی (GRAPHE) در گفتگو با یورونیوز گفت: «بسیاری از مردم نمی‌دانستند که چنین صحنه بزرگ فعالیتی برای راست‌گرایان افراطی در پرتغال وجود دارد. از پایان دوران دیکتاتوری آنتونیو ده الیویرا سالازار در سال 1974 تاکنون، چنین موردی در این کشور وجود نداشته‌است. به نظر می‌رسید پرتغال برخلاف رویه در جریان در ایتالیا، سوئد، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی سر برآورد. اما ناگهان شگا سر برآورد و اکنون به سومین حزب محبوب کشور با شانس واقعی برای حضور در دولت در آینده‌ای نزدیک بدل شده‌است.

پیروزی سوسیالیست‌های اسپانیا با کمک حزب پوجدمون؛ افزایش امیدها برای نخست‌وزیری دوباره سانچز            
رانسینا آرمنگول، نامزد حزب سوسیالیست اسپانیا روز پنج‌شنبه به ریاست مجلس نمایندگان این کشور انتخاب شد؛ پیروزی که نوید انتصاب مجدد پدرو سانچز، نخست‌وزیر مستعفی را به مقام ریاست دولت می‌دهد. خانم آرمنگول با 52 سال سن توانست با کسب 178 رأی (دو رأی بیشتر از اکثریت مطلق) از جمله آرای هفت نماینده حزب ملی‌گرای کاتالونیا، ریاست مجلس نمایندگان را به‌دست‌آورد. خانم ارمنگل به‌کمک همین توافق توانست رأی هفت نماینده (JxCat) را به‌دست‌آورد. احتمال کسب چنین رأی برای ریاست مجلس نمایندگان دور از انتظار نبود و نتیجه آن، نشانه روشنی از احتمال انتصاب مجدد آقای سانچز به‌عنوان رئیس دولت در رأی گیری اواخر اوت یا اوایل سپتامبر خواهد بود. این وضعیت به حزب پوجدمون (JxCat) این قدرت را داد تا بین ادامه رهبری آقای سانچز در اسپانیا یا برگزاری انتخاباتی جدید در ماه‌های آینده تصمیم بگیرد.

کدام کشورهای اروپایی تا پایان سال جاری میلادی شاهد برگزاری انتخابات خواهند بود؟ 
قرار است در مدت زمان باقیمانده تا پایان سال جاری میلادی میلیون‌ها تن از شهروندان اروپایی به‌پای صندوق‌های رأی بروند. علی‌الخصوص آنکه انتخابات در لهستان و هلند برای اتحادیه اروپا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها در بروکسل نتایجی اثرگذار داشته‌باشد. برگزاری انتخابات پارلمانی در لهستان برای 15 اکتبر و با حزب در قدرت «قانون و عدالت / Prawo i Sprawiedliwość, PiS» (پیس) برنامه‌ریزی‌شده است. حزب موسوم به پیس امیدوار به پیروزی در انتخابات، برای بار سوم و ادامه سیاست‌های ملی‌گرایانه خود است، سیاست‌هایی که با حاکمیت قانون و حقوق بشر در تضاد است و دائماً توسط اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار می‌گیرد. در هلند انتخابات در 22 نوامبر برگزار خواهد شد و انتخابات پیش‌بینی شده باید جایگزینی برای دولت مستعفی مارک روته، نخست‌وزیر هلند بیابد. مارک روته که به‌خاطر 12 سال پیاپی ماندن در قدرت، آن هم علی رغم رسوایی‌های متعدد، با لقب «مارک تفلونی» شناخته می‌شد، با این حال پیش از انتخابات کناره گیری خود را از دنیای سیاست اعلام‌کرد. در حال حاضر حزب کارگر و سبزها با اتحاد با یکدیگر و گرد هم آمدن در کنار فرانس تیمرمن که پس از 10 سال حضور در کمیسیون اروپا به صحنه سیاست هلند بازگشته‌است، گرد هم آمده‌اند. انتخابات پارلمانی دیگری نیز قرار است در تاریخ 30 سپتامبر در اسلوواکی و 8 اکتبر در لوکزامبورگ برگزار شود.



نظرات شما

admin-magz

مهتاب قصابی

با سلام لطفا نحوه خرید هفته نامه اراده ملت را در سایت طاقچه تسهیل بفرمایید من شماره ۶۸ و ۶۹ را نتونستم خریداری کنم

۱۴۰۲/۰۶/۱۹

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

غوطه ور در تلاطم بهار

تمرین دموکراسی به چه معنا

مدّتی این مثنوی تأخیر شد

فقر ما، ورشکستگی شما

دکتر افشین فرهانچی دبیرکل حزب اراده ملت ایران شد

تمرین دموکراسی

چرا نسل جوان علاقه ای به مشارکت در اداره کشور ندارد

آیا پیمان سنتو می‌توانست مادر اتحادیه‌ای همانند اتحادیه اروپا در منطقه خاورمیانه باشد؟

بیش از 29 هزار کارگر طی یک سال قربانی حوادث کار شدند

چرایی و چگونگی مواجهه با ناامکانی اتحادیه‌های کارگری

چالش شوراهای شهر

هیولای جنگ

شفافیت در کلونی زنبورها

روز گرامیداشت مقام معلم در آینه تاریخ

حزب یک مجموعه پویا است، یک موسسه فرد محور نیست

پدیده ای به نام سعید مرتضوی

به بهانه روز کارگر

جهان در هفته‌ای که گذشت 79

دفتر مرکزی حزب بطور غیر رسمی افتتاح گردید

دفتر سیاسی با ترکیب جدید کار خود را آغاز کرد

انتشارات حزب اراده ملت ایران با 34 عنوان کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

نامه جمعی از احزاب به شهردار و رییس شورای شهر تهران درباره حواشی ساخت مسجد در بوستان قیطریه

دهم اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس؛خلیجی که همیشه فارس خواهد ماند

(هیولا)

تاریخ و آگاهی طبقاتی

جنبش کارگری ایران

زمزمه دلتنگی

درگذشت دنیل دنت، فیلسوف جنجالی آمریکایی که به دنبال درک و توضیح علم ذهن بود.

هفـت تپه

آمار حوادث کارگری در سال 1402

چگونه یک اتحادیه کارگری راه بیندازیم

بالکن رسوایی

یک مرد

نگاهی به دیدگاه ها و برنامه های حزب راده ملت ایران ( از 1379 تا 1402)

اندیشه های سیاسی سید قطب و تاثیر آن بر جنبش های اسلامی معاصر

نگاهی به دلایل افول مردم سالاری اجتماعی (سوسیال دموکراسی )

جهانی شدن و مردم سالاری اجتماعی

پرسه ای در حوالی سیاست

آدم کسی نبودن

دست یابی و پیوند با مخاطبین در احزاب سیاسی

قالب بندی و ساختار دهی یک حزب

کار بست فلسفه در اخلاق حرفه ای

گفتار 2

فریادی بر دیوار

هستیم برآن عهد که بستیم

اکثریت جامعه خواهان تغییر است

سالی که نکوست از پیداست

مجلس و مبارزه با فساد

رخداد های منطقه ای و جهانی و رسالت حزبی

انتخابات حزب محور