احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: می توان فقر را مهار کرد

احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: می توان فقر را مهار کرد سیاست داخلی

احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی: می توان فقر را مهار کرد

  بزرگنمایی:
گروه سیاسی: نطق میدری در نشست روز گذشته پارلمان توجهات بسیاری را به خود جلب کرد؛ نطقی که طنین آن از راهروهای بهارستان فراتر رفت و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد. نطقی که میدری در آن نشان داد تا چه اندازه تخصصی و علمی به مقولات می نگرد و به موضوعات می پردازد. او خطاب به مجلس از ریشه های شکل گیری اندیشه های عدالت محور سخن گفت و از ضرورت عبور از اختلافات برای دستیابی به توسعه و وفاق گفت.

گروه سیاسی: نطق میدری در نشست روز گذشته پارلمان توجهات بسیاری را به خود جلب کرد؛ نطقی که طنین آن از راهروهای بهارستان فراتر رفت و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد. نطقی که میدری در آن نشان داد تا چه اندازه تخصصی و علمی به مقولات می نگرد و به موضوعات می پردازد. او خطاب به مجلس از ریشه های شکل گیری اندیشه های عدالت محور سخن گفت و از ضرورت عبور از اختلافات برای دستیابی به توسعه و وفاق گفت.

احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در صحن علنی مجلس حضور یافت و به دفاع از برنامه های خود پرداخت. وی اشاره کرد که نطق آماده شده اش بیشتر به مسائل کارکردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می پردازد، اما با توجه به نکاتی که توسط نمایندگان مجلس مطرح شد، ترجیح داد به سوالات و دغدغه های آنان بیشتر تاکید کرده و پاسخ بدهد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: «ابتدا باید به جایگاه وزارت کار در سطح جهانی بپردازیم و نشان بدهیم که چطور برنامه وفاق ملی دکتر پزشکیان با وظایف اصلی این وزارتخانه هماهنگی دارد. وزارت کار در اوایل قرن بیستم ایجاد شد تا مبارزات سیاسی را به مذاکرات اقتصادی تبدیل کند. در آن زمان، اندیشه های مارکسیستی نظام سرمایه داری را به شدت تهدید می کردند. اما اندیشمندانی که به دنبال اصلاح نظام سیاسی به جای دگرگونی کامل آن بودند، راه حل را در تغییر نگرش ها و تبدیل نارضایتی کارگران از شرایط صنعتی شدن به بخشی از نظام سیاسی یافتند.»

وی افزود: «از دل این اندیشه ها بود که سوسیال دموکراسی به جای مارکسیسم جایگزین شد و نظام سرمایه داری را نجات داد. این تاریخچه نشان می دهد که وزارت کار، با ریشه ای در تحولات بزرگ اقتصادی و اجتماعی، می تواند نقشی کلیدی در تحقق برنامه های وفاق ملی ایفا کند.»

میدری با این توضیحات تلاش کرد تا ارتباط عمیق میان برنامه های وزارت کار و اهداف دولت وفاق ملی را برای نمایندگان روشن تر کند و اهمیت کارکرد این وزارتخانه را در تحولات سیاسی و اقتصادی کشور به تصویر بکشد.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تحلیل هایی از اقتصاددان بزرگ ژوزف شومپتر اشاره کرد. وی با بیان اینکه کتاب های شومپتر به 60 زبان ترجمه شده، گفت: «شومپتر معتقد است که نظام سرمایه داری بهترین نظام اقتصادی است، اما اندیشه های مارکسیستی باعث شده اند که این نظام با خطرات جدی مواجه شود. او تاکید دارد که تا زمانی که نتوانیم جایگزینی مناسب برای این اندیشه ها ایجاد کنیم، نمی توانیم با سیاست هایی که دولت امریکا در عصر پارتیسم انتخاب کرده، ثبات را به جامعه بازگردانیم.»

میدری افزود: «به عنوان فردی که بیشتر در حوزه پژوهش فعال بوده ام، همواره دغدغه این را داشته ام که چگونه می توانیم ثبات سیاسی را در ایران حاکم کنیم و منازعات سیاسی را به وفاق ملی تبدیل کنیم. در ایران، از زمان انقلاب مشروطه تاکنون، آنچه بر کشور حاکم بوده، منازعات داخلی بوده است؛ نه بین دشمنان و دوستان، بلکه بین خود تحول خواهان.»

وی در ادامه به تاریخ انقلاب مشروطه اشاره کرد و گفت: «در انقلاب مشروطه، افرادی، چون شیخ فضل الله نوری، آیت الله بهبهانی و ستارخان نه به دست دشمنان مشروطه، بلکه به دست خود مشروطه خواهان کشته شدند. آیا در مشروطه، آیت الله یزدی طباطبایی، آخوند خراسانی یا شیخ فضل الله نوری مقصر خطا ها بودند؟»

میدری با اشاره به رویدادهای تاریخی نظیر کودتای 28 مرداد نیز گفت: «28 مرداد در زمانی به کودتا منجر شد که بسیاری از کشور های دیگر در استقلال خود موفق شده بودند و منابع خود را ملی کرده بودند. این نشان دهنده پیچیدگی ها و چالش های منازعات داخلی در کشور ماست که نیازمند نگاه عمیق تر و سیاست های جامع تر برای رسیدن به وفاق ملی است.»

میدری با این سخنان، به دنبال آن بود که تاکید کند تا زمانی که ریشه های منازعات داخلی شناسایی و حل نشوند، نمی توان به ثبات و پیشرفت پایدار در کشور دست یافت.

احمد میدری، به تاریخچه و چالش های سیاسی ایران اشاره کرد. وی با تاکید بر اینکه عدم وفاق ملی باعث شده که رویدادهایی مانند کودتای 28 مرداد به داغی بر دل ایرانیان تبدیل شود، گفت: «این اتفاقات به این دلیل به وقوع پیوست که نتوانستیم به وفاق و همبستگی برسیم. اگر به دهه های 60، 70، 80 و حتی امروز نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که اختلافات میان برادران همواره در کشور حاکم بوده است. این اختلافات خانمان سوز مانع از آن شده که بتوانیم از فرصت ها به خوبی بهره برداری کنیم.»

میدری با اشاره به تجربیات خود در زمینه تحقیق و پژوهش گفت: «من بیش از 20 سال است که در این زمینه فعالیت دارم. در جلسات کمیسیون فرهنگی نیز به مدت 40 دقیقه صحبت کردم و توضیح دادم که چرا این گذشته بر ما تحمیل شده و ما باید چه اقداماتی انجام بدهیم. آنچه من و گروهی از اصلاح طلبان به آن رسیده ایم، این است که اصلاح طلبان فرزندان ایران هستند، برخاسته از انقلابند و وفادار به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی. این نظام که با 250 هزار شهید به یک درخت تنومند تبدیل شده، می تواند همه فرزندان خود را زیر سایه خود جمع کرده و از میوه های خود بهره مند سازد.»

وی با تاکید بر اینکه سیاست حذف نباید در کشور دنبال شود، افزود: «ما با اقدامات صرفا سیاسی نمی توانیم وفاق ملی را ایجاد کنیم؛ وفاق ملی باید در عرصه اندیشه صورت بگیرد. به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بر الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت و جهاد تبیین تاکید دارند. مساله اصلی ایران، هم در سطح داخلی و هم در سطح خارجی، عدم وفاق و همبستگی است. این چیزی است که من به عنوان یک پژوهشگر به آن رسیده ام و معتقدم که راه حل مشکلات کشور نیز در گروی این وفاق است.»

میدری با این بیانات تلاش کرد تا اهمیت وفاق ملی و نقش اندیشه و تفاهم را در حل مشکلات سیاسی و اجتماعی کشور برجسته سازد و تاکید کرد که تنها از طریق همبستگی می توان به آینده ای روشن تر دست یافت.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به چالش های تاریخی ایران از انقلاب مشروطه تا امروز پرداخت. وی با تاکید بر اینکه ایران همواره در برابر هجوم بیگانگان ایستادگی کرده و تمدن سازی کرده است، گفت: «ایران در طول تاریخ، همواره الگوی سیاست ورزی و اندیشه ورزی بوده است. در عصر صفویه، ما توانستیم تمدنی نو بنا کنیم، چرا که به سنت های تاریخی ایران بازگشتیم. این سنت تاریخی به ما آموخته که مردم و حکومت باید در کنار هم باشند تا هم دولتی کارآمد و هم جامعه ای قوی داشته باشیم؛ اصلی که متاسفانه از انقلاب مشروطه به بعد به فراموشی سپرده شد.»

میدری با اشاره به نقش جامعه روشنفکری در ایران افزود: «جامعه روشنفکری ما، از زمان انقلاب مشروطه تا به امروز، به سمت دولت ستیزی گرایش پیدا کرده و به جای کمک به پیشرفت جامعه، به نقدهایی پرداخته که به دولت آسیب رسانده و زمینه مداخله خارجی را فراهم کرده است. این روند در مقاطع مختلف تاریخی، ازجمله انقلاب مشروطه، کودتای 28 مرداد و پس از انقلاب اسلامی، مشاهده شده است.»

وی با تاکید بر نقش نهادهای مدنی در جامعه گفت: «دولت ما به عنوان یک دکترین ساز باید نهادهای مدنی را در جامعه تقویت کند. اما متاسفانه، تا زمانی که برخی افراد و گروه ها در ایران به دنبال محدودسازی نهادهای مدنی هستند، در هر انتخابات ریاست جمهوری، از سال 1376 تا به امروز، شاهد غافلگیری های سیاسی خواهیم بود. علت این غافلگیری ها عدم وجود احزاب سیاسی قوی و نهادهای مدنی گسترده است.»

میدری ادامه داد: «به دوستان اصلاح طلب پیشنهاد داده ام که برای توانمندسازی جامعه و کارآمدسازی حکومت، از الگوی صفوی بهره بگیرند؛ الگویی که نه تنها در ایران، بلکه در سطح جهانی مورد توجه کشور های پردرآمد قرار گرفته است. در دوران صفویه، نهادهای مدنی مانند روحانیت شیعه، اصناف، ارامنه، هنرمندان و شاعران همگی در کنار دولت قرار داشتند و این همکاری باعث شد تا نظام سیاسی و اجتماعی کشور تقویت شود.»

وی همچنین اشاره کرد که بیش از 10 سال است که در جهاد دانشگاهی مرکزی نهادی را با هدف توانمندسازی حکومت و جامعه ایجاد کرده است. این نهاد بر اساس الگوی صفوی و با هدف همگرایی میان دولت و جامعه فعالیت می کند و به دنبال آن است که با ایجاد همکاری و وفاق میان نهادهای مختلف، به تقویت هر دو حوزه بپردازد.

میدری با این سخنان، بر اهمیت همکاری میان دولت و نهادهای مدنی و ضرورت تقویت این همکاری ها برای ایجاد ثبات و پیشرفت پایدار در کشور تاکید کرد و به دنبال آن بود تا نمایندگان مجلس را به اهمیت بازگشت به اصول و سنت های تاریخی ایران برای ایجاد جامعه ای قدرتمند و دولتی کارآمد متوجه سازد.

احمد میدری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنان خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بر اهمیت یادگیری از تاریخ و استفاده از تجربیات گذشته تاکید کرد. وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: «همان طور که در اینجا به شما گفتم، سخنانم در کمیسیون ها اصلا تازه نبوده و تمام حرف هایی که امروز مطرح کردم، بیش از 10 سال پیش در روزنامه ها و میزگردهای مختلف بیان کرده بودم. از شما می خواهم با نگاهی که جناب آقای پزشکیان آورده، دوره جدیدی را آغاز کنیم. ما یا از تاریخ درس می گیریم و آینده ای نو می سازیم، یا اسیر تاریخ می شویم و آینده را ویران می کنیم. امروز فرصتی داریم تا یک دوره جدید را آغاز کنیم.»

میدری در ادامه بیان کرد: «در این دوره، باید اختلافات خود را نه در تریبون مجلس و نه در نشریات، بلکه در میز مذاکره حل و فصل کنیم. ما می توانیم بر سر اهدافی که نظام و مقام معظم رهبری تایید کرده اند، اختلاف نظر داشته باشیم. اما در شیوه ها، نمی توانیم به یکسانی کامل برسیم. من نمی توانم مانند بعضی از دوستان باشم؛ ما متفاوت هستیم. اما این تفاوت، قدرت نظام جمهوری اسلامی است و از طریق آن، می توانیم بیشترین پایگاه اجتماعی را برای نظام سیاسی ایران خلق کنیم.»

وی با تاکید بر تعهد خود به نظام جمهوری اسلامی گفت: «این پروژه من بوده است؛ چه در دولت باشم، چه در دانشگاه، همیشه سرباز نظام خواهم بود. بر اساس سنت اندیشه ورزی که بزرگان ما مانند شیخ اجل سعدی و امام محمد غزالی داشته اند، خودم را در کنار نظام می دانم و تلاش می کنم فاصله بین نظام سیاسی و مردم را کاهش بدهم. این رسالتی است که با یادگیری از اندیشمندان بزرگ ایرانی باید دوباره به یاد بیاوریم.»

میدری همچنین بر اهمیت نهادهای علمی و رابطه آنها با حکومت تاکید کرد و افزود: «این وظیفه ماست که نهادهای علمی را در کنار حکومت نگه داریم. این مساله ای است که شاید به اندیشه مربوط شود، و من به عنوان یک دانشگاهی، بخشی از این مطالعات را انجام داده ام. اما در وزارت کار، همان طور که خدمت تان عرض کردم، هدف من این است که با تکیه بر این اندیشه ها، برای ایجاد وفاق ملی و تقویت رابطه بین دولت و جامعه تلاش کنم.»

با این بیانات، احمد میدری تلاش کرد تا نمایندگان مجلس را به اهمیت استفاده از تاریخ و اندیشه های بزرگان ایرانی برای حل چالش های کنونی و ایجاد آینده ای پایدارتر و قوی تر برای ایران متوجه سازد.

وزارت کار باید برابری در آموزش و سلامت را تضمین کند و نقش مدعی العموم فقرا را به رسمیت بشناسد
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بر لزوم توجه به برابری در آموزش و سلامت به عنوان نشانه های کارآمدی دولت تاکید کرد. وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های فراکسیون های مختلف برای تدوین برنامه های شهری و منطقه ای، به نمایندگان گفت که وزارتخانه مسوول است تا وضعیت فقر مردم را از جنبه های مختلف، ازجمله درآمد، آموزش، بهداشت، و دسترسی به خدمات بانکی به دولت گزارش بدهد.

میدری با انتقاد از وضعیت کنونی، به ویژه در بخش های آموزش و درمان گفت که امروز وضعیت آموزش در ایران از برخی کشورها حتی خصوصی تر شده و پرداخت از جیب مردم برای درمان به بالای 60 درصد رسیده است. وی افزود: «دولت ها دیگر در اروپا و کشورهای پیشرفته، سه وظیفه امنیت، آموزش، و بهداشت را به دیگری واگذار نمی کنند و برابری در این امور را محقق کرده اند. ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظفیم این مسائل را مدیریت کنیم و از شما می خواهم که نقش وزارتخانه به عنوان مدعی العموم فقرا را به رسمیت بشناسید.»

میدری تاکید کرد که وزارتخانه باید بر اساس قانون، هر سال گزارشی از وضعیت فقر و دسترسی به خدمات پایه ارائه بدهد و به دستگاه ها اعلام کند که آیا فقر در حال افزایش است یا کاهش؟

پیوست عدالت برای همه طرح ها ضروری است و با همکاری دولت و بخش خصوصی می توان فقر را مهار کرد
احمد میدری به ضرورت وجود پیوست عدالت برای تمامی طرح ها و سیاست ها اشاره کرد. وی با بیان اینکه تاکنون پیوست عدالت برای هیچ یک از طرح ها و لوایح تهیه نشده است، تاکید کرد: «مقام معظم رهبری در سال 1400 فرموده اند که هر طرح و سیاست باید پیوست عدالت داشته باشد. متاسفانه تا کنون پیوست عدالت برای طرح ها و لوایح اجرایی نشده است.»

میدری ادامه داد که برای کنترل و مهار فقر به صورت لحظه ای و جلوگیری از افزایش نابرابری، نیاز به اجرای این پیوست عدالت وجود دارد. وی گفت: «ما می توانیم با همکاری دولت و بخش خصوصی گام های بزرگی برداریم. به عنوان نمونه، تا سال 1392 توزیع کالاهای کوپنی توسط دولت به شیوه سنتی انجام می شد که این فرآیند ناکارآمد و گاهی همراه با فساد بود. هنگامی که دولت دکتر روحانی به دنبال توزیع سبد کالا بود، ما به عنوان معاونت رفاه از روش های سنتی انتقاد کردیم و با تغییر رویکرد، ظرف مدت 4 ماه توانستیم توزیع کالا را به صورت الکترونیکی و کارآمد در همه فروشگاه ها انجام بدهیم.»

میدری همچنین اشاره کرد که این رویکرد جدید با همکاری بانک مرکزی و بخش خصوصی به خوبی اجرایی شد و خوشبختانه دولت سیزدهم نیز به این مسیر ادامه داده است. وی تاکید کرد که برای مقابله با فقر و نابرابری، همکاری نزدیک دولت و بخش خصوصی ضروری است و باید از این تجربیات برای بهبود سیاست ها و برنامه ها استفاده شود.

احمد میدری به ضرورت وجود پیوست عدالت برای تمامی طرح ها و سیاست ها اشاره کرد. وی با بیان اینکه تاکنون پیوست عدالت برای هیچ یک از طرح ها و لوایح تهیه نشده، تاکید کرد: «مقام معظم رهبری در سال 1400 فرموده اند که هر طرح و سیاست باید پیوست عدالت داشته باشد. متاسفانه تا کنون پیوست عدالت برای طرح ها و لوایح اجرایی نشده است.» میدری ادامه داد که برای کنترل و مهار فقر به صورت لحظه ای و جلوگیری از افزایش نابرابری، نیاز به اجرای این پیوست عدالت وجود دارد. وی گفت: «ما می توانیم با همکاری دولت و بخش خصوصی گام های بزرگی برداریم. به عنوان نمونه، تا سال 1392 توزیع کالاهای کوپنی توسط دولت به شیوه سنتی انجام می شد که این فرآیند ناکارآمد و گاهی همراه با فساد بود. هنگامی که دولت دکتر روحانی به دنبال توزیع سبد کالا بود، ما به عنوان معاونت رفاه از روش های سنتی انتقاد کردیم و با تغییر رویکرد، ظرف مدت 4 ماه توانستیم توزیع کالا را به صورت الکترونیکی و کارآمد در تمامی فروشگاه ها انجام بدهیم.» میدری همچنین اشاره کرد که این رویکرد جدید با همکاری بانک مرکزی و بخش خصوصی به خوبی اجرایی شد و خوشبختانه دولت کنونی نیز به این مسیر ادامه داده است. وی تاکید کرد که برای مقابله با فقر و نابرابری، همکاری نزدیک دولت و بخش خصوصی ضروری است و باید از این تجربیات برای بهبود سیاست ها و برنامه ها استفاده شود.

همکاری با بخش خصوصی و گسترش آموزش فنی حرفه ای برای تحول در رفاه اجتماعی
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اهمیت همکاری با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی برای گسترش آموزش فنی و حرفه ای، توسعه تعاونی ها و اشتغال خانگی تاکید کرد. وی گفت: «ما باید با همکاری دستگاه های مختلف و بخش خصوصی، برنامه های توسعه را اجرایی کنیم تا تحولات بزرگی در حوزه رفاه اجتماعی ایجاد کنیم.» میدری به پایگاه رفاه ایرانیان اشاره کرد و افزود که دولت کنونی، همانند دولت قبلی، این مسیر را ادامه داده و بهبود بخشیده است. وی همچنین درباره مشکلات موجود در نظام های اطلاعات آماری گفت: «پایگاه رفاه ایرانیان مشکلاتی دارد، اما باید بهبود یابد.»

وی در پاسخ به سوالات درباره سیاست های کلی جمعیت و سالمندی، تاکید کرد که باید اقدامات لازم بر اساس قانون جهانی جمعیت و برنامه هفتم توسعه انجام شود. میدری درخواست کرد که مرکز پژوهش های مجلس و دستگاه های دولتی ارزیابی دقیقی از اثربخشی سیاست های جمعیتی انجام بدهند و بر سیاست های موثرتر تاکید کنند.

میدری همچنین به سیاست های کلی تامین اجتماعی مصوب مقام معظم رهبری اشاره کرد و بر لزوم اجرای این سیاست ها برای تحول در نظام رفاهی کشور تاکید کرد.

شوک جمعیتی و چالش های آموزش و پرورش در دهه 60
احمد میدری در صحن علنی مجلس به سوالات درباره شوک جمعیتی و چالش های آموزش و پرورش در دهه 60 پاسخ داد. وی با اشاره به تحلیل های خود به عنوان اقتصاددان، گفت: «در دهه 60، افزایش جمعیت بدون برنامه ریزی مناسب باعث شد که سیستم آموزشی با مشکلات زیادی روبه رو شود. افزایش ناگهانی تعداد دانش آموزان از 6 میلیون به 13 میلیون در یک دهه، چالش های جدی را برای تامین امکانات آموزشی ایجاد کرد.» میدری افزود: «از افتخارات ما این است که با وجود این مشکلات، توانستیم این افزایش جمعیت دانش آموزی را مدیریت کنیم و مدارس ابتدایی جدیدی را راه اندازی کنیم تا نیازهای آموزشی کودکان را برآورده کنیم.»

تدوین کتاب «توانمندسازی فقرا» و اجرای قوانین حمایتی از معلولان
وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به سوالات درباره روش های مبارزه با فقر و مسائل مربوط به توانمندسازی فقرا پاسخ داد. وی با اشاره به کتاب «توانمندسازی فقرا» که با مشارکت هزار نفر تدوین شده است، گفت: «این کتاب تجارب جهانی در مبارزه با فقر را جمع آوری کرده و هیچ ربطی به سند «2030» ندارد. اطلاعاتی که من به سازمان های مختلف از جمله امور خارجه و سازمان محیط زیست ارائه کرده ام، تنها مربوط به دسترسی به فاضلاب و آب آشامیدنی بوده و ارتباطی با برنامه های مذکور نداشته است.»

میدری همچنین به انتقادات مطرح شده درباره احکام برنامه های توسعه پاسخ داد و گفت: «مرکز پژوهش های مجلس، برنامه های ارائه شده را به عنوان یکی از برنامه های برتر دولتی ذکر کرده است. من در برنامه ای که تقدیم کرده ام به تفصیل به مسائل راهبردی و احکام برنامه پرداخته ام.»

وی به موضوع همسان سازی حقوق و حمایت از معلولان اشاره کرد و گفت: «در زمان معاونت رفاه، آیین نامه قانون حمایت از معلولان را با همکاری انجمن های معلولان تدوین کردیم و به معاون اول دولت ارائه دادیم. ما باید به سمت اجرای قوانین حمایتی و همسان سازی حقوق بازنشستگان حرکت کنیم.»

تصویب بیش از 270 آیین نامه و ضرورت وفاق ملی در دولت جدید
احمد میدری به چالش های پیش روی دولت جدید اشاره کرد و گفت: «بیش از 270 آیین نامه باید به تصویب دولت برسد و با توجه به اینکه دولت هنوز مستقر نشده، این فرآیند زمانبر خواهد بود. نقدهایی که مطرح شده اند، صحیح است؛ اما نیازمند همکاری با دستگاه های مختلف برای تصویب این آیین نامه ها هستیم.» میدری همچنین به لزوم عبور از اختلافات گذشته و تمرکز بر وفاق ملی تاکید کرد و افزود: «همان طور که دکتر پزشکیان نیز اشاره کردند، باید از گذشته عبرت گرفته و به جلو حرکت کنیم. اختلافات گذشته باید به عنوان عبرت برای آینده مورد استفاده قرار بگیرد. ما باید با بهره گیری از توانمندی های نظام سیاسی و پختگی های به دست آمده از جریان های سیاسی، دوران جدیدی از وفاق ملی را رقم بزنیم.»

وی در پایان گفت: «اختلافات پیشین، اختلافات درون یک خانه بوده و اکنون زمان آن رسیده که با همکاری و همدلی، به سمت آینده ای بهتر حرکت کنیم.»


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

نقش و جایگاه شوراهای شهر و روستا در مدیریت شهری و روستایی

چرا مدیریت شهری

شهر دیروز، شهر امروز و شهر فردا

آزمون های قبل ورود به شورا، منجر به بهبود کیفیت مدیریت شهر میشود

دیدگاه های نوین مدیریت شهری پایدار

شهر و لزوم تحلیل آن

برنامه‌ریزی کاربری زمین شهری: اصول و چالش‌ها

بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری: تعریف، تحلیل و راهکارهای مداخله

شاخص‌های اقتصادی شهری و بودجه‌بندی شهرداری‌ها: اصول و اهمیت

ساختار و تشکیلات برنامه‌ریزی شهری در ایران

شوراهای اسلامی شهر و روستا: ساز و کار مشارکت مردم در مدیریت شهری

فناوری در مدیریت شهری

حمل‌ونقل شهری: مفاهیم، سیر تحول و انواع سیستم‌ها

دیپلماسی شهری: راهکاری برای ورود شهرها به عرصه بین‌الملل

مراحل هشت گانه برنامه ریزی شهری

دولت چهاردهم چه کارهائی می‌تواند بکند؟

بر در ارباب بی‌مروت قدرت

پدیدارشناسی جنگ

چگونه سوسیال دموکرات شدم

استرس شغلی در کارگران

رنگین کمان مدارس در ایران

ورودهای غیر مجاز

کیک محبوب یک‌ پرستار

وقتی مطالبه ای باشد، دولت تلاش خواهد کرد تا پاسخی فراهم کند

سند چشم انداز ایران

روایت و پند

نعمت خرسندی و درویشی

بیانیه روز جهانی مبارزه با تغییر اقلیم

مزایای انتخاب یک مدیر بومی برای محیط زیست

نحیف، مثل تاریخ!

بالکن رسوایی

کلیسای وانک

جهان در هفته‌ای که گذشت (86)

مجمع عمومی سالیانه حزب اراده ملت ایران

شورای شهر با حاما

حاما نیوز در اینستاگرام فعال شد

مجموعه چهار جلدی کتاب‌های سازوکار حزبی منتشر شد

سه‌شنبه‌های گفت‌وگو

اندر احوالات گفتگوهای ما

نقشه راه

دین

تبیعض جنسیتی و فمنیسم

تبعیض جنسیتی و فمنیسیم2

الزامات «گفت‌وگوی نتیجه‌بخش»

دین و سکولاریسم

خروج افغان‌ها

ازدواج

ازدواج 2

جنگ در منطقه

مقاومت در منطقه