“ساسیزم” به نویسندگی وطراحی و کارگردانی عماد سالکی، خوانشی کمابیش وفادارانه به رمان “تجاوز قانونی” اثر “کوبو آبه” می باشد که با تغییراتی در جغرافیا و وضعیت عمومی مردمان شهر همراه شده.
عماد سالکی ترجیح داده که از کشور ژاپن به جوامع غربی برود، در این نمایش شاهد هجوم حمله ساس ها به شهر می باشیم که باعث به وجود آمدن موقعیت های دشوار می شود.
در رمان کوبو آبه به مسائلی چون؛ دیکتاتوری اکثریت، پایمال شدن حقوق مربوط به حوزه خصوصی و هجوم غریبه ها برای تصاحب خانه و اموال پرداخته می شود.
گویی این هجوم بی وقفه از طریق ساختار حقوقی قانون ممکن شده و مهاجمان این قدرت را میابند که با استناد به دموکراسی در جوامع مدرن، هرگونه دست درازی و غارت اموال اقلیت را قانونی و موجه جلوه دهند.
کوبو آبه که تحت تاثیر کافکاست به خوبی توانسته فضای کافکائسک خلق کند و به نقد همه جانبه دیکتاتوری اکثریت بپردازد. جایی که اقلیت سرکوب شده و هستی اش غارت می شود و امکان مقاومت و عاملیت چندانی ندارد.
در این فضای مسخره و جفنگ، هرنوع تلاش برای احقاق حق، موجب مصیبت بیشتر و گرفتاری فزون تر میشود. بنابراین عاملیت انسان ها ناممکن شده و فردیت انکار می شود.